محتوای آموزشی رایگان

شرکت‌های معاف از پرداخت حق تمبر

1- شرکت‌های تعاونی:

طبق ماده‌ی 1 قانون شرکت‌های تعاونی، شرکت تعاونی شرکتی است که برای مدت نامحدود به منظور رفع احتیاجات مشترک شرکاء و بهبود وضع مادی و اجتماعی آنان برای یک ‌یا چند منظور مانند نجام خدمات عمومی و هر گونه فعالیت مربوط به تولید محصولات کشاورزی و صنعتی و … تشکیل می‌شود.

2- ماده‌ی 27 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور:

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا بازار خارج از بورس موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران که از محل آورده‌ی نقدی یا مطالبات حال‌شده‌ی سهامداران افزایش سرمایه می‌دهند، از پرداخت حق تمبر موضوع ماده‌ی 48 قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره‌ی آن معاف می‌باشند.

3- ماده‌ی 13 قانون چگونگی اداره‌ی مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران:

اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیت‌های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه‌ی آزاد از ‌تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف خواهند بود و پس از‌انقضاء بیست سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود که با پیشنهاد هیأت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

4- ماده‌ی 9 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان:

به منظور ایجاد و توسعه‌ی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تقویت همکاری‌های بین‌المللی اجازه داده می‌شود واحدهای پژوهشی و فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری در جهت انجام مأموریت‌های محوله از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه‌گذاری خارجی و مبادلات مالی بین‌المللی برخوردار گردند.

5- مؤسسات غیرتجاری:

طبق ماده‌ی 1 آیین‌نامه‌ی اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری، مقصود از تشکیلات و مؤسسات غیرتجارتی کلیه‌ی تشکیلات و مؤسساتی است که برای مقاصد غیرتجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود اعم از آن‌که مؤسسین و تشکیل‌دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. تشکیلات و مؤسسات مزبور می‌توانند عناوینی از قبیل انجمن،‌ کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف مؤسسات مزبور ممکن نخواهد بود؛ مانند آموزشگاه‌های زبان، مؤسسات و آموزشگاه‌های علمی، شرکت‌های خدمات نظافت و …

خدمات مالی و مالیاتی و آموزش حسابداری در موسسه ایده آل تراز ـ آمل

 

دوست خوبم؛ برای آموزش‌های بیشتر و خبرهای بروز در حوزه مالی و مالیاتی به صفحه ما در اینستاگرام بپیوندید.

naderi_idealtaraz@