محتوای آموزشی رایگان

پلمب دفاتر قانونی

طبق قانون تجارت، هر تاجری به استثنای کسبه‌ی جزء مکلف است دفتر روزنامه و دفتر کل تهیه کرده و کلیه‌ی معاملات و صادرات و واردات را به ترتیب تاریخ در صفحات مخصوص بنویسد. تراشیدن و حک‌کردن و جای سفید گذاشتن بیش از آن‌چه که در دفترنویسی معمول است و در حاشیه و پابین سطور نوشتن ممنوع است. تاجر باید ‌دفاتر را از حداقل تا ده سال نگاه دارد.

دفاتر باید قبل از سال مالی پلمب شود مثلا برای دفاتر سال 1400 از 1399/1/1 تا 1399/12/30 مهلت داشتیم. در چند حالت پلمب دفاتر در همان سال بلامانع است:

– برگه‌های دفاتری که در سال قبل پلمب شده است پر شده و برای ثبت جدید فضا نداشته باشیم

– تا تاریخ ثبت و پلمب دفاتر هیچ فعالیتی نداشته باشیم

– دفاتر به علت قابل قبولی مثلاً توسط مقامات قضایی از دسترس خارج شده باشد

– تاخیر تحریر دفاتر برای اشخاص حقوقی تازه تأسیس یا اشخاص حقیقی که با توجه به نوع شغل گروه اول هستند و تازه فعالیت را آغاز کرده‌اند تا دو ماه مجاز است.

برای پلمب دفاتر در سایت sherkat.ssaa.ir از زبانه‌ی میز خدمات الکترونیک وارد پنل پذیرش اظهارنامه‌ی پلمب دفاتر قانونی می‌شویم.

اطلاعات را در هر مرحله وارد کرده و شماره‌ی پیگیری دریافت می‌کنیم. حدود یک هفته بعد از طریق همین سامانه مبلغ دفاتر را پرداخت می‌کنیم. سپس به اداره‌ی پست مراجع کرده و پرینت اظهارنامه‌ی پلمب دفاتر و پذیرش درخواست را در پاکت‌های مخصوص ارسال می‌کنیم تا دفاتر به آدرس محل فعالیت پست شود.

 

موسسه حسابداری و خدمات مالی و مالیاتی ایده آل تراز

 

آموزش مبحث پلمب دفاتر قانونی

 

دوستان خوبم؛ برای تماشا ویدئوهای بیشتر ،نکات کاربردی و خبرهای به روز به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

naderi_idealtaraz@