محتوای آموزشی رایگان

چه عواملی در تعیین تعداد حسابدارا تو تیم مالی تاثیر گذاره؟؟

بعضی وقت‌ها کارفرماها برای تعیین تعداد نیروی کارشون صرفاً به عدد و رقم گزارش مالی‌شون توجه می‌کنن، در صورتی عوامل مهم دیگه‌ای تو این تصمیم نقش دارن.

1}حجم مستندات موضوع مهمی هست که با توجه به ماهیت کارها در شرکت‌ها متفاوته مثلاً ممکنه در یک فاکتور 200/000/000 خرید انجام بشه و در مجموعه دیگری مثل هایپر  با 50 تا فاکتور همین مبلغ رو داشته باشیم.

2}عامل دوم برقراری یک سیستم کنترل داخلی در شرکت‌هاست. اگر ما بخواهیم سیستم کنترل داخلی قدرتمندی داشته باشیم، لازمه‌ش اینه که نباید همه فرآیندهای کاری یک بخش توسط یک شخص انجام بشه. یک شخص انجام‌دهنده و یک شخص کنترل کننده وجود داشته باشه که خب این تفکیک وظایف باعث میشه نیروی کار بیشتری نیاز داشته باشیم. در این صورت خود ما مجبور نیستیم همه جزئیات را تحت نظر داشته باشیم.

3}موضوع بعدی اینه که ما یک سیستم حسابداری معمولی می‌خواهیم یا یک سیستم حسابداری منسجم.

بعضی از جاها ما می‌ریم واقعاً با اینکه می‌گن ما حساب و کتاب دقیقی داریم می‌بینیم حسابهاشون خیلی سطحی و در حد نگهداری مطالبات و بدهی‌هاست.

طبیعیه اگر بخواهیم مثلاً موجودی انبار دقیق داشته باشیم و چک لیست‌های کنترلی مناسبی در شرکت داشته و اجرا کنیم تا اتکای بیشتری به گزارشات مالی داشته باشیم، نیاز به افراد بیشتری پیدا می کنیم.

از مزایای مهم داشتن یک سیستم منسجم مالی اینه که به یک فرد خاص متکی نیستیم و این سیستم ماست که همه کارها رو به خوبی پیش می‌بره.

چه عواملی در تعیین تعداد حسابدارا تو تیم مالی تاثیر گذاره؟؟

اگر عوامل دیگه‌ایی هم به نظر شما وجود داره که در تعیین تعداد اعضای تیم حسابداری تاثیرگذاره باهامون در میون بذارین.آدرس پیج اینستاگراممون رو براتون میزارم خوشحال میشیم که دنبالمون کنید.

naderi_idealtaraz@

 

خدمات مالی و مالیاتی و موسسه حسابداری ایده آل تراز آمل